TEMAT: W domu najlepiej

  • Wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną, zachęcenie do kultywowania zainteresowań, tradycji i zwyczajów.

  • Uświadomienie własnej roli w rodzinie oraz wdrażanie do sumiennego wypełniania obowiązków domowych.

  • Rozbudzenie zainteresowania pracą zawodową rodziców oraz podkreślenie jej społecznego znaczenia.

  • Wzbogacenie czynnego słownika dzieci o pojęcia związane z zawodami.

  • Poznanie zasad bezpiecznego posługiwania się domowym sprzętem elektrycznym.

  • Uświadomienie znaczenia aktywnych form spędzania wolnego czasu.

  • Wdrażanie do pamiętania o najbliższych, zachęcanie do przygotowywania niespodzianek, wspólnego przeżywania ważnych chwil.

      

    TEMAT: Uczciwość na co dzień

  • Kształtowanie postaw społecznych zgodnych z uniwersalnymi wartościami, takich jak uczciwość, prawdomówność, szacunek.

  • Budowanie w grupie atmosfery opartej na wzajemnym zaufaniu.

  • Doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania i okazywania uczuć.

  • Przewidywanie skutków nieprawdidłowych postaw i zachowań opartych na nieuczciwości.

  • Dokonywanie oceny moralnej bohaterów literackich oraz korzystanie z pozytywnych wzorców zachowań.

  • Wdrażanie do przestrzeganie reguł gry oraz wzmacnianie odporności emocjonalnej w sytuacji przegranej.

  • Rozpoznawanie kształtu litery „w” i „W”.

     

  • TEMAT: Mierzymy czas 

  • Kształtowanie umiejętności dostrzegania i odtwarzania rytmu, powtarzających się sekwencji i kontynuowania ich

  • Rozwijanie świadomości rytmicznej organizacji czasu

  • Poszerzenie zasobu słownictwa i pojęć związanych z mierzeniem, określeniem czasu

  • Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w poszczególnych porach roku

  • Doskonalenie umiejętności stosowania technik twórczego myślenia i rozwijanie wyobraźni podczas działania i zabaw słownych

  • Uświadomienie konieczności racjonalnego wykorzystywania czasu, planowania sposobu spędzania wolnych chwil

  • Kształtowanie umiejętności liczenia, porównywania liczebności zbiorów w różnych sytuacjach zadaniowych

  • „K jak kot” - poznanie litery „K” i „k”