WYDARZENIA  MIESIĄCA:

  • 01.06.2016 Dzień Dziecka
  • 09.06.2016 Dzień Przyjaciela
  • 13.06.2016 Święto Dobrych Rad
  • 21.06.2016 Święto Muzyki
  • 24.06.2016 Dzień Przytulania

CELE  WYCHOWAWCZE:  

  • Umiejętności społeczno-emocjonalne: wie jak zachować się w miejscach publicznych podczas wakacji.
  • Ja i moje zachowanie: obdarza innych uwagą, słucha i zgodnie współpracuje
  • Nauka czynności: ćwiczy samodzielne składanie rzeczy.

 

WIODĄCE ZAGADNIENIA:

  • poznawanie wybranych gatunków ryb i sworzeń morskich
  • zabawy ruchowe – ilustrowanie ruchem ciała słów piosenek,
  • porównywanie wysokości osób i przedmiotów
  • doskonalenie spostrzegawczości- dopasowywanie przedmiotów
  • doskonalenie sprawności dużej i małej motoryki
  • składanie ciuchów i pakowanie
  • improwizacja do muzyki „Bal na łące” i „ Lato”

 

ZABAWY RUCHOWE, SŁOWNO-RUCHOWE:

  • ruchowe na czworakach (Sieć; Wskocz do hula-hoop)
  • ruchowe skoczne (Wyskocz jak najwyżej; Skoki małe, skoki duże ),
  • ruchowe przy muzyce (Latające ptaszki; Cień),
  • słowno-ruchowe paluszkowe (Pająk; Ptaszki),
  • słowno-ruchowe wierszyki animowane ruchem (Jeden,dwa,trzy,cztery…; Burza),
  • słowno-ruchowe rysowane wierszyki (Domek; Leniwa ósemeczka).

 

ZABAWY LOGOPEDYCZNE:

  • słuchowe (Echo;Instrumenty),
  • oddechowe i fonacyjne (Czary-mary; Śpiące misie),
  • zwiększające sprawność narządów artykulacyjnych (Zwierzęta; Żołnierzyki),
  • rozwijające słownictwo (A gdy będę już dorosły…; Recepta na dobry humor)

 

NASZA LEKTURA:

  • „Kubuś Puchatek „ A.A Milne

 

WIERSZ i PIOSENKA
„Mam trzy latka „
„Jestem sobie przedszkolaczek”

 

 

WYDARZENIA MIESIĄCA:

  • 01-05-2016 Święto Pracy,

  • 02-05-2016 Dzień Flagi RP,

  • 03-05-2016 Święto Konstytucji 3 Maja,

  • 04-05-2016 Międzynarodowy Dzień Strażaka

  • 08-05-2016 Wniebowstąpienie Pana Jezusa; Narodowy Dzień Zwycięstwa,

  • 15-05-2016 Zesłanie Ducha Świętego (Zielone Świątki),

  • 19-05-2016 Dzień Dobrych Uczyków,

  • 24-05-2016 Dzień Ślimaka,

  • 26-05-2016 Boże Ciało; Dzień Matki

 

CELE WYCHOWAWCZE:

  • Umiejętności społeczno-emocjonalne: pokonuje nieśmiałość,występując przed publicznością.

  • Ja i moje zachowanie: umie zachować się podczas publicznego występu.

  • Nauka czynności: ćwiczy samodzielne ubieranie i zdejmowanie butów.

     

WIODĄCE ZAGADNIENIA:

  • poznawanie wybranych gatunków ptaków ich wygłądu, odgłosów i zwyczajów,

  • zabawy ruchowe – ilustrowanie ruchem ciała słów piosenek,

  • klasyfikowanie elementów ze względu na jedną cechę,

  • stosowanie określeń: „dużo”, „mało”,

  • określanie kierunku i miejsca na kartce,

  • doskonalenie słuchu – rozróżnianie dźwięków poszczególnych owadów

  • doskonalenie sprawności manualnej i prawidłowego posługiwania się nożyczkami,

  • nazywa i opisuje członków rodziny na podstawie fotgrafii,

  • improwizacja do muzyki klasycznej (E. Grig „Poranek”).

 

ZABAWY RUCHOWE, SŁOWNO-RUCHOWE:

  • ruchowe na czworakach (Nie strać równowagi; Niedźwiadki),

  • ruchowe z elementami rzutu (Gdzie jest mój miś?; Pilka w kole),

  • ruchowe przy muzyce (Roboty; Kwiatki na łące),

  • słowno-ruchowe paluszkowe (Ręce; Pięć kocurów),

  • słowno-ruchowe wierszyki animowane ruchem (Ram, tam, tam; Ręce klaszczą),

  • słowno-ruchowe masażyki (Ciasto; Maluję kółeczko).

 

ZABAWY LOGOPEDYCZNE:

  • słuchowe (Miś i pszczoły; Pomyłka),

  • oddechowe i fonacyjne (Na łące; Artyści),

  • zwiększające sprawność narządów artykulacyjnych (Naśladuj mnie; Minki),

  • rozwijające słownictwo (Nazywają się tak samo; Powiedz mi coś o...)

 

NASZA LEKTURA:

  • Elmer Wielka księga Przygód David Mckee

 

WIERSZ i PIOSENKA to niespodzianki, które będą mogli Państwo usłyszeć na przedstawieniu z okazji Dnia Matki i Ojca.

 

WYDARZENIA MIESIĄCA:

  • 02-04-2016 Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci,

  • 06-04-2016 Światowy Dzień Sportu,

  • 12-04-2016 Dzień Czekolady,

  • 16-04-2016 Dzień Płyty Winylowej,

  • 22-04-2016 Światowy Dzień Ziemi,

  • 29-04-2016 Dzień Tańca

 

CELE WYCHOWAWCZE:

  • Umiejętności społeczno-emocjonalne: potrafi odpowiednio zachować się w miejscu publicznym; uczestniczy w grupowych zabawach i pracach plastyczno-technicznych.

  • Ja i moje zachowanie: stosuje zwroty grzecznościowe „dziękuje”, „przepraszam” i „proszę”.

  • Nauka czynności: stara się samodzielnie myć zęby.

     

WIODĄCE ZAGADNIENIA:

  • zakładanie uprawy kwiatów i jej pielęgnacja,

  • zabawy teatralne – odgrywanie ról na podstawie utworów literackich,

  • przeliczanie elementów i nazywanie kolorów,

  • klasyfikowanie przedmiotów i określanie ich położenia w przestrzeni,

  • podstawowe informacje o powietrzu – zabawy badawcze,

  • obserwowanie nieba, chmur, siły wiatru oraz opisywanie swoich odczuć,

  • poznawanie zasad bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych,

  • słuchanie relaksujących utworów muzyki klasycznej (np. P. Czajkowski Motyw Odetty, „Jezioro łabędzie”),

  • doskonalenie słuchu – rozróżnianie dźwięków poszczególnych instrumetów.

 

ZABAWY RUCHOWE, SŁOWNO-RUCHOWE:

  • ruchowe bieżne (Pszczółki I),

  • ruchowe skoczne (Raz słońce, raz ulewa; Wskocz do hula-hoop),

  • ruchowe orientacyjno-porządkowe (Parasolki; Cień),

  • słowno-ruchowe paluszkowe (Paluszki maluszki; Zaciskamy, otwieramy),

  • słowno-ruchowe wierszyki animowane ruchem (Malutki robaczek; Gimnastyka smyka),

  • słowno-ruchowe rysowane wierszyki (Chmurka; Zygzak).

 

ZABAWY LOGOPEDYCZNE:

  • słuchowe (Mucha i wąż; Ile słów?),

  • oddechowe i fonacyjne (Poranna gimnastyka; Wdech i wydech),

  • zwiększające sprawność narządów artykulacyjnych (Malowanie buzi; Klej),

  • rozwijające słownictwo (Złota rybka; Co jeszcze?)

 

NASZA LEKTURA:

  • Przygody Kota Filemona M. Nejman, S. Grabowski

 

 

 

 

WIERSZ:

 

Żuk Jan Brzechwa

 

Do biedronki przyszedł żuk,
W okieneczko puk-puk-puk.

Panieneczka widzi żuka:
"Czego pan tu u mnie szuka?"

Skoczył żuk jak polny konik,
Z galanterią zdjął melonik

I powiada: "Wstań, biedronko,
Wyjdź, biedronko, przyjdź na słonko.
Wezmę ciebie aż na łączkę
I poproszę o twą rączkę"

Oburzyła się biedronka:
"Niech pan tutaj się nie błąka,
Niech pan zmiata i nie lata,
I zostawi lepiej mnie,
Bo ja jestem piegowata,
A pan - nie!"

Powiedziała, co wiedziała,

I czym prędzej odleciała,

Poleciała, a wieczorem
Ślub już brała - z muchomorem,

Bo od środka aż po brzegi
Miał wspaniałe, wielkie piegi.

Stąd nauka
Jest dla żuka:
Żuk na żonę żuka szuka.

 

 

PIOSENKA:

 

Wiosna wita nas muz. i sł. Ewa Rybarczyk

 

Płynie, płynie woda,
Szumi, szumi las.
Rośnie, rośnie trawa.
Wiosna wita nas!

Lecą, lecą ptaki,
Wracają do gniazd.
Rozkwitają kwiaty.
Wiosna wita nas!

 

MOTYLKI  -  plan pracy na miesiąc MARZEC 2016 

 

 

WYDARZENIA  MIESIĄCA:

  • 19-03-2016 Uroczystość Świętego Józefa,
  • 20-03-2016 Niedziela Palmowa,
  • 20-03-2016 Pierwszy Dzień Wiosny,
  • 24-03-2016 Wielki Czwartek,
  • 25-03-2016 Wielki Piątek,
  • 26-03-2016 Wielka Sobota,
  • 27-03-2016 Niedziela Zmartwychwstania Pańskiego,
  • 28-03-2016 Poniedziałek Wielkanocny 

 

SPEKTAKLE, SPOTKANIA EDUKACYJNE I  INNE WYDARZENIA :

  • 04-03-2016 godz. 9.00 Jak Ania Złośnica została Zajączkiem Wielkanocnym,
  • 22-03-2016 godz. 9.00 Chemiczne przygody malucha – mini  SHOW cz. II,     

 

CELE  WYCHOWAWCZE:  

  • Umiejętności społeczno-emocjonalne: zgodnie pracuję i bawię się z koleżankami i kolegami,
  • Ja i moje zachowanie: dbam o  porządek,
  • Nauka czynności: staram się ubierać samodzielnie 

 

WIODĄCE ZAGADNIENIA:

  • klasyfikowanie i przeliczanie elementów w zakresie 1-5 i więcej,
  • środowiska wodne (morze, jezioro) i ich mieszkańcy,
  • słuchanie i interpretowanie wybranych utworów muzyki klasycznej (C. Saint-Saëns „Łabędź”, M. Musorgski „Taniec kurcząt w skorupkach”),
  • tworzenie konstrukcji z różnorodnych materiałów (klocki, patyczki, pudełka, rolki, itp.),
  • zakładanie uprawy rzeżuchy,
  • Wielkanoc i związane z nią tradycje, obrzędy i potrawy,
  • wiejska zagroda i jej mieszkańcy (rozpoznawanie i naśladowanie dzwięków oraz sposobu poruszania się wybranych zwierząt gospodarskich)

 

ZABAWY RUCHOWE, SŁOWNO-RUCHOWE:

  • ruchowe (Kotki, Nie strać równowagi, Niedźwiadki),
  • słowno-ruchowe paluszkowe (Ręce, Pająk, Koła),
  • słowno-ruchowe masażyki (Ciasto, Słońce świeci, Dreszczyk)

 

ZABAWY LOGOPEDYCZNE:

  • słuchowe (Instrumenty, Echo, Moje imię),
  • oddechowe i fonacyjne (Śpiące misie, Rozśpiewane samogłoski, Na sygnale),
  • rozwijające słownictwo (Powiedz mi coś o..., Co by było, gdyby... , Recepty na dobry humor)

 

NASZA LEKTURA:

  • Miś Uszatek Janczarski

 

WIERSZ:

 

Marzec I. Suchorzewska

 

Raz śnieg pada,
a raz deszczyk.
Na jeziorze
lód już trzeszczy.

Błękit nieba
lśni w kałuży,
bałwan w słońcu
oczy mruży.

- Koniec zimy.
Przerwa.
Dzwonek.
- To nie dzwonek,
to skowronek!

 

 

PIOSENKA:

 

To jest właśnie muzyka

 

To jest właśnie muzyka

na drewnianych patykach

Dylu, dylu już gramy

ładny utwór dla mamy

 

Ram, tam, tam na bębenkach

tak brzmi nasza piosenka.

Dzyń, dzyń, dzyń na dzwoneczkach.

Płynie w świat pioseneczka. 

  

2.03. o godz. 9.00 Obejrzymy zapowiadane wcześniej przedstawienie pt:  „Jak Ania Złośnica została Zajączkiem Wielkanocnym”

3.03 o godz. 12.45   Będziemy brali udział w interaktywnym pokazie „Siła magnetyzmu”

Temat: Kto mieszka  w  wiejskiej zagrodzie?

 

  • Poznaje wybrane gatunki zwierząt gospodarskich.
  • Naśladuje głosy i sposób poruszania się wybranych zwierząt.
  • Poznaje korzyści jakie czerpie człowiek z hodowli zwierząt.
  • Nazywa zwierzęta dorosłe i młode i potrafi połączyć je w pary.
  • Zna wartości odżywcze produktów mlecznych i próbuje nowych smaków.

Temat: Kogo zmoczył wielkanocny zajączek?

  • Porządkuje i przygotowuje salę do świąt.
  • Poznaje zwyczaje i tradycje wielkanocne.
  • Dostrzega piękno w wytworach sztuki ludowej swojego regionu.
  • Klasyfikuje i przelicza elementy.
  • Zakłada uprawę i potrafi ją pielęgnować.
  • Uczestniczy w zabawach badawczych i próbuje samodzielnie wyciągać wnioski.
  • Poznaje tradycje wielkanocne i uczestniczy w przygotowaniach do świąt.

Temat: Kogo spotkamy nad wodą?

 

  • Rozpoznaje wybrane środowiska wodne.
  • Rozpoznaje zwierzęta wodne i charakterystyczne cechy ich wyglądu.
  • Przelicza w zakresie 1-5 lub więcej.
  • Naśladuje odgłosy przyrody, słucha muzyki i gra na instrumentach.

Rozwija wyobraźnię, tworząc prace plastyczno-techniczne i konstrukcyjne

Temat: Jak woda kapie, dzwoni i gra?

 

  • Obserwuje i opisuje, zna znaczenie symboli pogodowych.
  • Dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie wiosną.
  • Klasyfikuje garderobę, dobierając odpowiednio do pogody.
  • Wyróżnia części roślin i wie, jakich warunków potrzebują do wzrostu.
  • Przelicza w zakresie 1-5 lub więcej.

Temat: Mały zdrowy kucharz- bawimy się i jemy.

 

Cele ogólne:

  • Klasyfikuje owoce i warzywa według koloru i rodzaju
  • Wie, jakie są zdrowe i niezdrowe produkty
  • Utrwala pojęcia mniej i więcej
  • Wykonuje własne potrawy, dodaje odpowiednie przyprawy i składniki
  • Twórczo myśli i tworzy potrawy
  • Projektuje kompozycje poprzez łączenie elementów w jedną całość
  • Dostrzega potrzebę pomocy innym

Temat: Kto jest zdrowy jak ryba?

 

  • Poznaje wartości odżywcze wybranych napojów i produktów.
  • Uczy się podstawowych zasad segregacji śmieci.
  • Potrafi odpowiednio się zachować na spacerze i w miejscu publicznym.
  • Stosuje zwroty grzecznościowe.
  • Nabywa samodzielności w codziennych sytuacjach.
  • Wie, jak dbać o zdrowie i że należy poddawać się leczeniu.

Temat: Gdzie jest kraina czystości?

 

  • Dostrzega znaczenie wody w otrzymaniu higienyosobistej i czystości otoczenia.
  • Rozumie pojęcie higiena i przedmioty higieny osobistej.
  • Wie jak dbać o zęby i że należy poddawać je leczeniu.
  • Posługuje się określeniami długi, krótki.
  • Stara się przewidywać skutki swojego zachowania.

5.02.2016 godz. 12.40 Obejrzymy z dziecmi "Baśń  o dwunastu miesiącach" w wykonaniu aktorów Teatru Arlekin

 

Temat: Mokre czy suche?

 

  • Uczestniczy w zabawach badawczych i eksperymentach.
  • Wypowiada się na dany temat, mówi pełnymi zdaniami.
  • Współpracuje z grupą w czasie zajęć i zabaw.
  • Ustala kolejność zdarzeń historyjki obrazkowej.
  • Zna właściwości wody i jej funkcje w życiu zwierząt i roślin.
  • Rozpoznaje i nazywa pojazdy wodne.

Temat: Kogo spotkam na balu.

 

  • Rozwija zainteresowanie książkami, z uwagą słucha utworów literackich.
  • Uczy się wiersza na pamięć.
  • Utrwala znajomość kolorów.
  • Wykonuje prace plastyczne, wykazując się interwencją twórczą.
  • Doskonali umiejętność poprawnego budowania wypowiedzi na dany
  • Uczestniczy w wydarzeniu przedszkolnym - balu karnawałowym.

 

 

 

Temat: Co lubię robić z babcią i dziadkiem?

 

  • Zna imiona członków rodziny.
  • Wie, jak zachować się w kontaktach z nieznajomymi.
  • Poznaje tradycyjne zabawy i rządzące nimin reguły.
  • Prezentuje swoją wiedzę i umiejętności na forum grupy.
  • Przygotowuje prezenty dla bliskich.

 

 

 

 

 

 

20.01/ ŚRODA/ o godz.12.30 SPOTKANIE Z ROLNIKIEM JABŁUSZKO I PANIĄ MARCHEWKĄ. SERDECZNIE ZAPRASZAMY NA TE ZAJĘCIA                                               RODZICÓW, KTÓRYM CZAS NA TO POZWOLI.

21.01.2016 / CZWARTEK / o godz. 9.00 będziemy wlasnoręcznie przygotowywali mydełka dla Babci i Dziadka

21.01.2016 / CZWARTEK /o godz. 15.30  zapraszamy nasze kochane Babcie i Dziadków na przedstawienie z okazji dnia Babci i Dziadka ;-)

                                       Przedstawienie i poczęstunek będzie w sali na parterze.

25.01.2016  / PONIEDZIAŁEK/ o godz. 9.00 obejrzymy przedstawienie teatralne pt: "  Zaczarowane kalosze"

26.01.2016 / WTOREK/ o godz. 9.00 będziemy się bawili na Balu Karnawałowym.

27.01.2016 / ŚRODA /o godz. 14.30 Kolęda w Przedszkolu

                                 godz.15.30 Msza św. w Przedszkolu

                                Przyjdziecie?... SERDECZNIE ZAPRASZAMY  

22.12 O godz. 15.30 -  Zapraszamy bardzo serdecznie Rodziców i Dziadków na Jasełka Bożonarodzeniowe w wykonaniu naszych dzieci. Po Jasełkach tradycyjne łamanie opłatkiem i życzenia Świateczne.

23.12 O godz. 10 -  Odwiedzi nas ulubiony przez wszystkie dzieci  Święty -  Mikołaj i grzeczne dzieci otrzymają prezenty ;-)

24.12/ Wigilia/ - Pracujemy do godz. 15

Krąg tematyczny;: O czym marzy pierwsza gwiazdka ?

 

Cele ogólne:

 

- Poznaje urządzenia elektryczne.

- Poznaje tradycje i zwyczaje świąteczne.

- Wykonuje ozdoby świąteczne i dekoruje salę.

- Ustala kolejność zdarzeń historyjki obrazkowej.

- Doskonali umiejętność wypowiadania się, omawiając utwory i układając życzenia.

- Uczy się budować wypowiedzi na podany temat.

- Rozpoznaje i nazywa części garderoby.

- Doskonali umiejętność klasyfikowania przedmiotów.

- Usprawnia percepcję wzrokową i uwagę.

- Dokonuje klasyfikacji ze względu na wybrane cechy.

- W radosnej atmosferze oczekuje na święta.

Krąg temetyczny : Kiedy jest nam ciepło i miło ?

 

Cele ogólne:

Dostrzega i nazywa zmiany w przyrodzie w okresie zimy.

Uczestniczy w zabawach badawczych, próbuje samodzielnie wyciągać wnioski.

Nazywa części garderoby. Wie, jak należy ubierać się zimą.

Doskonali samodzielność w zakresie ubierania i rozbierania.

Słucha utworów literackich i wypowiada się na ich temat.

Dokonuje klasyfikacji ze względu na wybrane cechy.

W radosnej atmosferze oczekuje na święta.