WYDARZENIA MIESIĄCA:
CELE WYCHOWAWCZE:
WIODĄCE ZAGADNIENIA:
ZABAWY RUCHOWE, SŁOWNO-RUCHOWE:
ZABAWY LOGOPEDYCZNE:
NASZA LEKTURA:
WIERSZ i PIOSENKA
„Mam trzy latka „
„Jestem sobie przedszkolaczek”
WYDARZENIA MIESIĄCA:
01-05-2016 Święto Pracy,
02-05-2016 Dzień Flagi RP,
03-05-2016 Święto Konstytucji 3 Maja,
04-05-2016 Międzynarodowy Dzień Strażaka
08-05-2016 Wniebowstąpienie Pana Jezusa; Narodowy Dzień Zwycięstwa,
15-05-2016 Zesłanie Ducha Świętego (Zielone Świątki),
19-05-2016 Dzień Dobrych Uczyków,
24-05-2016 Dzień Ślimaka,
26-05-2016 Boże Ciało; Dzień Matki
CELE WYCHOWAWCZE:
Umiejętności społeczno-emocjonalne: pokonuje nieśmiałość,występując przed publicznością.
Ja i moje zachowanie: umie zachować się podczas publicznego występu.
Nauka czynności: ćwiczy samodzielne ubieranie i zdejmowanie butów.
WIODĄCE ZAGADNIENIA:
poznawanie wybranych gatunków ptaków ich wygłądu, odgłosów i zwyczajów,
zabawy ruchowe – ilustrowanie ruchem ciała słów piosenek,
klasyfikowanie elementów ze względu na jedną cechę,
stosowanie określeń: „dużo”, „mało”,
określanie kierunku i miejsca na kartce,
doskonalenie słuchu – rozróżnianie dźwięków poszczególnych owadów
doskonalenie sprawności manualnej i prawidłowego posługiwania się nożyczkami,
nazywa i opisuje członków rodziny na podstawie fotgrafii,
improwizacja do muzyki klasycznej (E. Grig „Poranek”).
ZABAWY RUCHOWE, SŁOWNO-RUCHOWE:
ruchowe na czworakach (Nie strać równowagi; Niedźwiadki),
ruchowe z elementami rzutu (Gdzie jest mój miś?; Pilka w kole),
ruchowe przy muzyce (Roboty; Kwiatki na łące),
słowno-ruchowe paluszkowe (Ręce; Pięć kocurów),
słowno-ruchowe wierszyki animowane ruchem (Ram, tam, tam; Ręce klaszczą),
słowno-ruchowe masażyki (Ciasto; Maluję kółeczko).
ZABAWY LOGOPEDYCZNE:
słuchowe (Miś i pszczoły; Pomyłka),
oddechowe i fonacyjne (Na łące; Artyści),
zwiększające sprawność narządów artykulacyjnych (Naśladuj mnie; Minki),
rozwijające słownictwo (Nazywają się tak samo; Powiedz mi coś o...)
NASZA LEKTURA:
Elmer Wielka księga Przygód David Mckee
WIERSZ i PIOSENKA to niespodzianki, które będą mogli Państwo usłyszeć na przedstawieniu z okazji Dnia Matki i Ojca.
WYDARZENIA MIESIĄCA:
02-04-2016 Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci,
06-04-2016 Światowy Dzień Sportu,
12-04-2016 Dzień Czekolady,
16-04-2016 Dzień Płyty Winylowej,
22-04-2016 Światowy Dzień Ziemi,
29-04-2016 Dzień Tańca
CELE WYCHOWAWCZE:
Umiejętności społeczno-emocjonalne: potrafi odpowiednio zachować się w miejscu publicznym; uczestniczy w grupowych zabawach i pracach plastyczno-technicznych.
Ja i moje zachowanie: stosuje zwroty grzecznościowe „dziękuje”, „przepraszam” i „proszę”.
Nauka czynności: stara się samodzielnie myć zęby.
WIODĄCE ZAGADNIENIA:
zakładanie uprawy kwiatów i jej pielęgnacja,
zabawy teatralne – odgrywanie ról na podstawie utworów literackich,
przeliczanie elementów i nazywanie kolorów,
klasyfikowanie przedmiotów i określanie ich położenia w przestrzeni,
podstawowe informacje o powietrzu – zabawy badawcze,
obserwowanie nieba, chmur, siły wiatru oraz opisywanie swoich odczuć,
poznawanie zasad bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych,
słuchanie relaksujących utworów muzyki klasycznej (np. P. Czajkowski Motyw Odetty, „Jezioro łabędzie”),
doskonalenie słuchu – rozróżnianie dźwięków poszczególnych instrumetów.
ZABAWY RUCHOWE, SŁOWNO-RUCHOWE:
ruchowe bieżne (Pszczółki I),
ruchowe skoczne (Raz słońce, raz ulewa; Wskocz do hula-hoop),
ruchowe orientacyjno-porządkowe (Parasolki; Cień),
słowno-ruchowe paluszkowe (Paluszki maluszki; Zaciskamy, otwieramy),
słowno-ruchowe wierszyki animowane ruchem (Malutki robaczek; Gimnastyka smyka),
słowno-ruchowe rysowane wierszyki (Chmurka; Zygzak).
ZABAWY LOGOPEDYCZNE:
słuchowe (Mucha i wąż; Ile słów?),
oddechowe i fonacyjne (Poranna gimnastyka; Wdech i wydech),
zwiększające sprawność narządów artykulacyjnych (Malowanie buzi; Klej),
rozwijające słownictwo (Złota rybka; Co jeszcze?)
NASZA LEKTURA:
Przygody Kota Filemona M. Nejman, S. Grabowski
WIERSZ:
Żuk Jan Brzechwa
Do biedronki przyszedł żuk,
W okieneczko puk-puk-puk.
Panieneczka widzi żuka:
"Czego pan tu u mnie szuka?"
Skoczył żuk jak polny konik,
Z galanterią zdjął melonik
I powiada: "Wstań, biedronko,
Wyjdź, biedronko, przyjdź na słonko.
Wezmę ciebie aż na łączkę
I poproszę o twą rączkę"
Oburzyła się biedronka:
"Niech pan tutaj się nie błąka,
Niech pan zmiata i nie lata,
I zostawi lepiej mnie,
Bo ja jestem piegowata,
A pan - nie!"
Powiedziała, co wiedziała,
I czym prędzej odleciała,
Poleciała, a wieczorem
Ślub już brała - z muchomorem,
Bo od środka aż po brzegi
Miał wspaniałe, wielkie piegi.
Stąd nauka
Jest dla żuka:
Żuk na żonę żuka szuka.
PIOSENKA:
Wiosna wita nas muz. i sł. Ewa Rybarczyk
Płynie, płynie woda,
Szumi, szumi las.
Rośnie, rośnie trawa.
Wiosna wita nas!
Lecą, lecą ptaki,
Wracają do gniazd.
Rozkwitają kwiaty.
Wiosna wita nas!
MOTYLKI - plan pracy na miesiąc MARZEC 2016
WYDARZENIA MIESIĄCA:
SPEKTAKLE, SPOTKANIA EDUKACYJNE I INNE WYDARZENIA :
CELE WYCHOWAWCZE:
WIODĄCE ZAGADNIENIA:
ZABAWY RUCHOWE, SŁOWNO-RUCHOWE:
ZABAWY LOGOPEDYCZNE:
NASZA LEKTURA:
WIERSZ:
Marzec I. Suchorzewska
Raz śnieg pada,
a raz deszczyk.
Na jeziorze
lód już trzeszczy.
Błękit nieba
lśni w kałuży,
bałwan w słońcu
oczy mruży.
- Koniec zimy.
Przerwa.
Dzwonek.
- To nie dzwonek,
to skowronek!
PIOSENKA:
To jest właśnie muzyka
To jest właśnie muzyka
na drewnianych patykach
Dylu, dylu już gramy
ładny utwór dla mamy
Ram, tam, tam na bębenkach
tak brzmi nasza piosenka.
Dzyń, dzyń, dzyń na dzwoneczkach.
Płynie w świat pioseneczka.
2.03. o godz. 9.00 Obejrzymy zapowiadane wcześniej przedstawienie pt: „Jak Ania Złośnica została Zajączkiem Wielkanocnym”
3.03 o godz. 12.45 Będziemy brali udział w interaktywnym pokazie „Siła magnetyzmu”
Temat: Kto mieszka w wiejskiej zagrodzie?
Temat: Kogo zmoczył wielkanocny zajączek?
Temat: Kogo spotkamy nad wodą?
Rozwija wyobraźnię, tworząc prace plastyczno-techniczne i konstrukcyjne
Temat: Jak woda kapie, dzwoni i gra?
Temat: Mały zdrowy kucharz- bawimy się i jemy.
Cele ogólne:
Temat: Kto jest zdrowy jak ryba?
Temat: Gdzie jest kraina czystości?
5.02.2016 godz. 12.40 Obejrzymy z dziecmi "Baśń o dwunastu miesiącach" w wykonaniu aktorów Teatru Arlekin
Temat: Mokre czy suche?
Temat: Kogo spotkam na balu.
Temat: Co lubię robić z babcią i dziadkiem?
20.01/ ŚRODA/ o godz.12.30 SPOTKANIE Z ROLNIKIEM JABŁUSZKO I PANIĄ MARCHEWKĄ. SERDECZNIE ZAPRASZAMY NA TE ZAJĘCIA RODZICÓW, KTÓRYM CZAS NA TO POZWOLI.
21.01.2016 / CZWARTEK / o godz. 9.00 będziemy wlasnoręcznie przygotowywali mydełka dla Babci i Dziadka
21.01.2016 / CZWARTEK /o godz. 15.30 zapraszamy nasze kochane Babcie i Dziadków na przedstawienie z okazji dnia Babci i Dziadka ;-)
Przedstawienie i poczęstunek będzie w sali na parterze.
25.01.2016 / PONIEDZIAŁEK/ o godz. 9.00 obejrzymy przedstawienie teatralne pt: " Zaczarowane kalosze"
26.01.2016 / WTOREK/ o godz. 9.00 będziemy się bawili na Balu Karnawałowym.
27.01.2016 / ŚRODA /o godz. 14.30 Kolęda w Przedszkolu
godz.15.30 Msza św. w Przedszkolu
Przyjdziecie?... SERDECZNIE ZAPRASZAMY
22.12 O godz. 15.30 - Zapraszamy bardzo serdecznie Rodziców i Dziadków na Jasełka Bożonarodzeniowe w wykonaniu naszych dzieci. Po Jasełkach tradycyjne łamanie opłatkiem i życzenia Świateczne.
23.12 O godz. 10 - Odwiedzi nas ulubiony przez wszystkie dzieci Święty - Mikołaj i grzeczne dzieci otrzymają prezenty ;-)
24.12/ Wigilia/ - Pracujemy do godz. 15
Krąg tematyczny;: O czym marzy pierwsza gwiazdka ?
Cele ogólne:
- Poznaje urządzenia elektryczne.
- Poznaje tradycje i zwyczaje świąteczne.
- Wykonuje ozdoby świąteczne i dekoruje salę.
- Ustala kolejność zdarzeń historyjki obrazkowej.
- Doskonali umiejętność wypowiadania się, omawiając utwory i układając życzenia.
- Uczy się budować wypowiedzi na podany temat.
- Rozpoznaje i nazywa części garderoby.
- Doskonali umiejętność klasyfikowania przedmiotów.
- Usprawnia percepcję wzrokową i uwagę.
- Dokonuje klasyfikacji ze względu na wybrane cechy.
- W radosnej atmosferze oczekuje na święta.
Krąg temetyczny : Kiedy jest nam ciepło i miło ?
Cele ogólne:
Dostrzega i nazywa zmiany w przyrodzie w okresie zimy.
Uczestniczy w zabawach badawczych, próbuje samodzielnie wyciągać wnioski.
Nazywa części garderoby. Wie, jak należy ubierać się zimą.
Doskonali samodzielność w zakresie ubierania i rozbierania.
Słucha utworów literackich i wypowiada się na ich temat.
Dokonuje klasyfikacji ze względu na wybrane cechy.
W radosnej atmosferze oczekuje na święta.
Strona 1 z 2