CELE WYCHOWAWCZE:
-
Umiejętności społeczno-emocjonalne: potrafi odpowiednio zachować się w miejscu publicznym; uczestniczy w grupowych zabawach i pracach plastyczno-technicznych.
-
Ja i moje zachowanie: stosuje zwroty grzecznościowe „dziękuje”, „przepraszam” i „proszę”.
-
Nauka czynności: stara się samodzielnie myć zęby.
WIODĄCE ZAGADNIENIA:
-
zakładanie uprawy kwiatów i jej pielęgnacja,
-
zabawy teatralne – odgrywanie ról na podstawie utworów literackich,
-
przeliczanie elementów i nazywanie kolorów,
-
klasyfikowanie przedmiotów i określanie ich położenia w przestrzeni,
-
podstawowe informacje o powietrzu – zabawy badawcze,
-
obserwowanie nieba, chmur, siły wiatru oraz opisywanie swoich odczuć,
-
poznawanie zasad bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych,
-
słuchanie relaksujących utworów muzyki klasycznej (np. P. Czajkowski Motyw Odetty, „Jezioro łabędzie”),
-
doskonalenie słuchu – rozróżnianie dźwięków poszczególnych instrumetów.
ZABAWY RUCHOWE, SŁOWNO-RUCHOWE:
-
ruchowe bieżne (Pszczółki I),
-
ruchowe skoczne (Raz słońce, raz ulewa; Wskocz do hula-hoop),
-
ruchowe orientacyjno-porządkowe (Parasolki; Cień),
-
słowno-ruchowe paluszkowe (Paluszki maluszki; Zaciskamy, otwieramy),
-
słowno-ruchowe wierszyki animowane ruchem (Malutki robaczek; Gimnastyka smyka),
-
słowno-ruchowe rysowane wierszyki (Chmurka; Zygzak).
ZABAWY LOGOPEDYCZNE:
-
słuchowe (Mucha i wąż; Ile słów?),
-
oddechowe i fonacyjne (Poranna gimnastyka; Wdech i wydech),
-
zwiększające sprawność narządów artykulacyjnych (Malowanie buzi; Klej),
-
rozwijające słownictwo (Złota rybka; Co jeszcze?)
NASZA LEKTURA:
-
Przygody Kota Filemona M. Nejman, S. Grabowski
WIERSZ:
Żuk Jan Brzechwa
Do biedronki przyszedł żuk,
W okieneczko puk-puk-puk.
Panieneczka widzi żuka:
"Czego pan tu u mnie szuka?"
Skoczył żuk jak polny konik,
Z galanterią zdjął melonik
I powiada: "Wstań, biedronko,
Wyjdź, biedronko, przyjdź na słonko.
Wezmę ciebie aż na łączkę
I poproszę o twą rączkę"
Oburzyła się biedronka:
"Niech pan tutaj się nie błąka,
Niech pan zmiata i nie lata,
I zostawi lepiej mnie,
Bo ja jestem piegowata,
A pan - nie!"
Powiedziała, co wiedziała,
I czym prędzej odleciała,
Poleciała, a wieczorem
Ślub już brała - z muchomorem,
Bo od środka aż po brzegi
Miał wspaniałe, wielkie piegi.
Stąd nauka
Jest dla żuka:
Żuk na żonę żuka szuka.
PIOSENKA:
Wiosna wita nas muz. i sł. Ewa Rybarczyk
Płynie, płynie woda,
Szumi, szumi las.
Rośnie, rośnie trawa.
Wiosna wita nas!
Lecą, lecą ptaki,
Wracają do gniazd.
Rozkwitają kwiaty.
Wiosna wita nas!
CELE WYCHOWAWCZE:
-
Umiejętności społeczno-emocjonalne: pokonuje nieśmiałość,występując przed publicznością.
-
Ja i moje zachowanie: umie zachować się podczas publicznego występu.
-
Nauka czynności: ćwiczy samodzielne ubieranie i zdejmowanie butów.
WIODĄCE ZAGADNIENIA:
-
poznawanie wybranych gatunków ptaków ich wygłądu, odgłosów i zwyczajów,
-
zabawy ruchowe – ilustrowanie ruchem ciała słów piosenek,
-
klasyfikowanie elementów ze względu na jedną cechę,
-
stosowanie określeń: „dużo”, „mało”,
-
określanie kierunku i miejsca na kartce,
-
doskonalenie słuchu – rozróżnianie dźwięków poszczególnych owadów
-
doskonalenie sprawności manualnej i prawidłowego posługiwania się nożyczkami,
-
nazywa i opisuje członków rodziny na podstawie fotgrafii,
-
improwizacja do muzyki klasycznej (E. Grig „Poranek”).
ZABAWY RUCHOWE, SŁOWNO-RUCHOWE:
-
ruchowe na czworakach (Nie strać równowagi; Niedźwiadki),
-
ruchowe z elementami rzutu (Gdzie jest mój miś?; Pilka w kole),
-
ruchowe przy muzyce (Roboty; Kwiatki na łące),
-
słowno-ruchowe paluszkowe (Ręce; Pięć kocurów),
-
słowno-ruchowe wierszyki animowane ruchem (Ram, tam, tam; Ręce klaszczą),
-
słowno-ruchowe masażyki (Ciasto; Maluję kółeczko).
ZABAWY LOGOPEDYCZNE:
-
słuchowe (Miś i pszczoły; Pomyłka),
-
oddechowe i fonacyjne (Na łące; Artyści),
-
zwiększające sprawność narządów artykulacyjnych (Naśladuj mnie; Minki),
-
rozwijające słownictwo (Nazywają się tak samo; Powiedz mi coś o...)
NASZA LEKTURA:
-
Elmer Wielka księga Przygód David Mckee
WIERSZ i PIOSENKA to niespodzianki, które będą mogli Państwo usłyszeć na przedstawieniu z okazji Dnia Matki i Ojca.
Temat: Kogo zmoczył wielkanocny zajączek?
- Porządkuje i przygotowuje salę do świąt.
- Poznaje zwyczaje i tradycje wielkanocne.
- Dostrzega piękno w wytworach sztuki ludowej swojego regionu.
- Klasyfikuje i przelicza elementy.
- Zakłada uprawę i potrafi ją pielęgnować.
- Uczestniczy w zabawach badawczych i próbuje samodzielnie wyciągać wnioski.
- Poznaje tradycje wielkanocne i uczestniczy w przygotowaniach do świąt.
Temat: Kogo spotkamy nad wodą?
- Rozpoznaje wybrane środowiska wodne.
- Rozpoznaje zwierzęta wodne i charakterystyczne cechy ich wyglądu.
- Przelicza w zakresie 1-5 lub więcej.
- Naśladuje odgłosy przyrody, słucha muzyki i gra na instrumentach.
- Rozwija wyobraźnię, tworząc prace plastyczno-techniczne i konstrukcyjne
Temat: Mały zdrowy kucharz- bawimy się i jemy.
- Klasyfikuje owoce i warzywa według koloru i rodzaju
- Wie, jakie są zdrowe i niezdrowe produkty
- Utrwala pojęcia mniej i więcej
- Wykonuje własne potrawy, dodaje odpowiednie przyprawy i składniki
- Twórczo myśli i tworzy potrawy
- Projektuje kompozycje poprzez łączenie elementów w jedną całość
- Dostrzega potrzebę pomocy innym